LAZADA Merdeka! Merdeka! Blogger Contest (I Am Malaysian)

August 27, 2017
Ini kali pertama aku joined contest daripada LAZADA. Jadi agak peninglah jugak dengan syarat-syarat dia. Tapi takpa aku cuba. Terbuka untuk semua blogger.
.

A. WHAT DO YOU LOVE ABOUT BEING MALAYSIAN?

Sebab kenapa aku rasa bersyukur sangat-sangat bila jadi rakyat Malaysia ialah disebabkan Malaysia adalaha sebuah negara yang sangat kaya dengan pelbagai perkara yang unik.  Pernah terfikir tak pada diri sendiri? "Kalaulah aku tak dilahirkan di Malaysia... kat manalah aku sekarang ni." Sebab rasa bersyukur sangat-sangat. Aku lahir-lahir aje Negara Malaysia sudah pun Merdeka. Satu Nikmat yang tak dapat nak diucapkan. Melihat sejarah pahlawan-pahlwan negara yang berkorban untuk kita dan terkorban hanya untuk kita. Negara kita unik sebab kita merdeka melalui perundingan. Hebat pemimpin negara kita. Bekerjasama dan bermuafakat. Sebab tu aku bersyukur jadi rakyat Malaysia. Aku dapat belajar di sekolah dengan aman. Aku dapat berjalan bebas tanpa rasa takut. Aku dapat menulis di sini tanpa rasa was-was. Sebab tu aku bersyukur dan aku sayangkan negara Malaysia. 
"Jangan tanya apa yang negara lakukan untuk kamu, tanya; apa yang kamu lakukan untuk negara?"


B. CHOOSE YOUR FAVORITE LOCAL BRAND HERE: http://www.lazada.com.my/local-brands/

Aku pilih HESSTAR sebab banyak gila barang-barang elektronik yang mama aku pakai untuk buat kuih gunakan jenama HESSTAR.

C. SELECT TWO PRODUCT FROM THAT BRAND THAT YOU LOVE. THE ARTICLE MUST CONTAIN SCREENSHOTS OF THE PRODUCTS MENTIONED.

Dua produk yang aku teringin gila nak beli tapi kena jimat buat masa sekarang ni. Haha!

Eh, tolonglah teringin gila nak menang sebab aku dengan kakak aku suka buat kuih. Cadang lepa habis SPM nak cuba meniaga dalam blog ni hah. Nak buat Side Income.
Disebabkan sekarang ni boleh dikatakan musim panas dan hujan yang tak menentu. Aku teringin gila nak beli produk ni. Lagi-lagi bila musim hujan tu, tak ada perkara yang paling heaven selain kau duduk atas sofa, minum secawan tea panas ataupun milo sambil baca novel. Heaven kut!



Merdeka! Merdeka! Sale (http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/)that will take place from 25 August to 31 August (where you can find special discounts up to 80%!)


8 comments:

  1. semangat anak Malaysia betul hehe btw good luck

    / helloaiman \

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha haruslah semangat Bro 😂😂

      Delete
  2. Good luck!
    Selamat Menyambut hari Kemerdekaan yang ke-60 tahun dan juga selamat hari raya Aidil Adha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Mrs. A Selamat menyambut hari raya Aidiladha

      Delete
  3. Good luck! Selamat Hari Merdeka!

    ReplyDelete
  4. Wow! that water dispenser is very useful and good. All the best ya. Hope you are one of the winner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I really need that Sis. haa.. Sis thank for the wishes. I admired you kut

      Delete

Drop ur felling Here

Powered by Blogger.